Doorgaan naar hoofdcontent

Mooie feestdagen




Ik wil dit jaar niet afsluiten zonder een feestdagengroet  

Het waren bewogen laatste maanden dit jaar, de zorg voor mijn moeder is enorm toegenomen, en dat eet je energie op, het zorgen, het regelen en je eigen gevoel even aan de kant zetten. Verder zijn er de laatste weken te veel mensen om mij heen weggevallen dat maakt dat ik moe ben, ontzettend moe. 
De puf niet heb om te bloggen en eigenlijk als ik zit niets anders doe dan haken. Verslavend ja aan de ene kant wel maar ik kan niet stil zitten en niets doen. Onder het haken denk ik na over de dingen. 
Dit klinkt wel zwaarder dan ik bedoel maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. 

Dit alles maakte dat ik dit jaar de kerstversiering sober heb gehouden, 
geen zin in veel en erg aanwezig zoals vorig jaar




Ik heb de magnoliatakken die ik had om de kroonluchter gelegd samen met wat kersttakken 
en omdat ik geen zin had in zilver of wat dan ook heb ik een aantal oude rode ballen
met krijtverf geverfd in de kleur gritti. 




Verder haakte ik voor mijn paspop een grijs kraagje 



Ik wens jullie allemaal mooie, warme maar vooral rustige feestdagen 

en ik wens jou heel veel sterkte voor nu en de komende tijd

Heel veel liefs voor jullie allemaal

Tanja





Reacties

  1. De zorg voor een ouder is een taak die je als vanzelf op je neemt, maar niet altijd makkelijk is. Je moet jezelf dan nog wel eens wegcijferen en daar heb je gewoon niet altijd zin in. Toch heb je vaak weinig keus. Als er dan ook mensen om je heen wegvallen, lever je flink in op je energie...ook dat moet tenslotte verwerkt worden.

    Ik wens jou en je gezin een sfeervolle kerst, voor het nieuwe jaar veel kracht en moed om door te gaan op het pad dat je denkt te moeten volgen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Tanja, het is allemaal niet makkelijk, soms lijkt het leven ineens alleen maar zorgen en verdriet en dat is uitputtend. Goed dat je de dingen op een rijtje kunt zetten als je haakt en bezig bent met mooie dingen maken. Ik wens je een fijne kerst om even op adem te komen en voor 2015 een vrachtlading puf en alle liefs en geluk en vooral goede gezondheid voor jou en iedereen die je dierbaar is.
    Een dikke hart-onder-de-riem-knuffel voor jou! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zeg.....zorg en verdriet dus......Heerlijk dat je met haken even kunt ontspannen en alles op een rijtje kunt zetten.
    Wens je een beter en fijner nieuw jaar toe.
    Voor nu sterkte en liefs en toch hopelijk fijne dagen.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zorg voor ouders is zwaar, als zorgdrager moet je ineens zoveel doen, ook al doe je dat met liefde.
    Je zult jezelf af en toe voorbijlopen, zo knap dat je dan de rust kunt vinden en zo prachtig haakt, zo mooi het kraagje, het lijkt wel kant!
    Ik wil jou ook alle goeds wensen voor de komende dagen, maar vooral ook sterkte bij alles wat er op je af komt.

    Een lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens je heel fijne feestdagen toe. Dat je naast de zorg(en) toch vooral ook mag genieten en wat rust voor jezelf hebt.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Tanja, wat is het leven soms roerig en vraagt het een energie. Ik hoop dat je naast je verdriet en zorgen ook eventjes geluksmomentjes vindt de komende feestdagen.

    Sterkte & liefs!
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik begrijp wel wat je bedoeld ...
    En ik was er even niet zo veel maar dat had ook zo zijn redenen.
    Wát een zorg op je / jullie bordje.
    Wens je ondanks alles een warme en sfeervolle kerst en alle goeds voor 2015
    Sterkte! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja meis...zo gaat dat...het is hier ook geen rozengeur en maneschijn...we doen ons best.....hele fijne dagen....nog twee dagen werken en dan ...rust...liefs van mij....geniet lekker samen.,...xxx!.❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet nog toen mijn moeder in een verzorgingshuis zat hoe druk sommige vrouwen met hun moeder waren.
    Gelukkig kon ik het delen met mijn drie zussen, en dan heb je toch nog rust. Gelukkig was mijn moeder ondanks alles wat ze mankeerde altijd vrolijk en lief, en dat scheelt zo enorm veel.
    Ik hoop dat je een beetje de rust kunt vinden met de feestdagen. Je hebt overigens een mooie sobere versiering gemaakt, waarin enorm van hou.
    Fijne dagen met je lief en natuurlijk met de Joep, Sam en Bonnie.
    En hoop dat je ondanks alles een mooi en rustig 2015 hebt.
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Been there ..... Ik wens je veel positieve energie toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wens je mooie en rustige dagen toe, en hoop dat je weer even wat energie op kan doen. Sterkte en kracht en vooral gezondheid voor 2015. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb hetzelfde als jij: haak ook veel. Op die manier kan alles wat er gebeurd is nog eens door m'n ziel gaan en verwerkt worden.
    Sterkte met het zorgen voor je moeder, dat is ook zwaar.
    Ik wens je rustige dagen toe. xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog